maandag 28 maart 2011

Onderzoeksvragen + Mijn eigen visie hierop

1. Zien deze kinderen de speelpleinwerking als een vervanging van het echte onderwijs?
- Ik denk persoonlijk niet dat deze werking een vervangining is voor de kinderen aangezien de kinderen er vrij naartoe kunnen en dit in vergelijking met school dus niet verplicht is. Daarnaast wordt er geen onderwijs of eender welke les gegeven binnen de speelpleinwerking.
- Deze werking zorgt wel voor de nodige afleiding wanneer de kinderen zich vervelen en vermijden dat kinderen gaan rondhangen op straat.


2. Hoe ga ik om met deze kansarme kinderen in mijn dagelijkse leven?
- Zelf heb ik geen probleem met kansarme kinderen, ik behandel deze net zoals alle andere kinderen eender waar dan ook!
- Al vind ik het moeilijker om contact te leggen met deze kleuters (dit omdat ze de taal, gewoonten, .. nog niet goed begrijpen), toch  ga ik in de toekomst zeker rekening houden me hen en hen op een leuke manier proberen te helpen.


3. Wordt aan deze kansarme kinderen onze godsdienst opgedrongen of mogen ze hun godsdienst, tradities, gewoonten,... behouden?
- Op deze vraag kan ik moeilijk een antwoord geven. In sommige scholen zullen kansarme kinderen ook de strikte regels moeten volgen en zich dus aanpassen aan de leefgewoonten van onze cultuur. In andere scholen daarintegen zullen deze kinderen  meer vrijgelaten worden of zelf ongeremd bezig mogen zijn met hun eigen cultuur, gewoonten,...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten