zaterdag 14 mei 2011

Verschillende partijen over religie en levensbeschouwing

CD&V zegt dat de school als gemeenschap een cruciale rol heeft in de samenleving, dit vind ik een heel goed punt. De school draagt heel hard voor een goede samenleving. De opvoeding van onze kinderen is heel erg belangrijk en de school draagt hier zeker bij.

Groen! Heeft dan weer als standpunt dat de klassen kleiner moeten zijn, waar ik het echt wel mee eens ben. Doordat de klassen kleiner zijn kan de leerkracht zich meer richten op het kind als individu en kan er meer ingediept worden op sommige onderwerpen.


"Onderwijs is leren te weten, leren te doen, leren om samen te leven en leren te zijn."
Iedereen moet zich goed voelen in zijn werkomgeving en kan hierdoor beter zijn werk uitvoeren. Door samen als collega’s sterk te staan worden er ook beter beslissingen gemaakt en uitgevoerd.
"Élk kind, schoon kind"
Dit vind ik een erg goed standpunt van de sp.a !  Elk kind moet een kans krijgen in het onderwijs, uit welke omgeving het ook komt. Kinderen helpen aan school te doen moet kunnen.


“Startkwalificatie voor elke schoolverlater”
Dit punt spreekt me minder aan aan deze partij. Elke student zou een diploma op zak moeten hebben oké. Maar om een digibank te maken van wie niet, wie wel een diploma heeft vind ik overdreven. Diegene die om verschillende redenen geen diploma behaald hebben worden dan buitengesloten door zo een digibank. Hebben zij dan geen recht op werk?



"Herwaardering van de leerkracht"
Het is zo dat de inspraak van de leerkracht een belangrijke factor heeft. Zij staat immers IN het onderwijs.  Meer inspraakmogelijkheden voor de leerkracht, daar ben ik voor!



"Gelijke startkansen voor iedereen"
Open vld heeft hier gelijk, iedereen moet een gelijke startkans krijgen. Ook kinderen! Van welk land ze ook komen, welke godsdienst.

 
                                                    
"Onderwijs is een basisrecht"
Gelijke kansen realiseren in het onderwijs is een absolute must. Iedereen zou mogen genieten van onderwijs, geld zou hier niet in de weg mogen staan. Daarom ben ik het eens met dit standpunt van de SLP.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten