dinsdag 2 augustus 2011

Gedichtje

Hieronder ziet u twee gedichtjes die te maken hebben met kansarmoede en die me aanspraken:


Ellende
Ik wil me ogen sluiten
Alles zet ik van me af.
Ik blijf steeds in me zelf schreeuwen
Hoe kom ik ooit van deze ellende af.

Ik wil me ogen sluiten
Maar het heeft allemaal geen zin.
Ik weet dat ik dit niet win
Want ik ben kapot gemaakt.

Ik open mijn ogen
Om de werkelijkheid te zien.
Tranen komen naar buiten
en hoop dat de ellende ooit over gaat misschien?

Kansarmoede


Amoede is meer dan geen geld hebben
Het is gevangen zitten in een neerwaartse spiraal
een neerwaartse spiraal van
 achterstallen, niet meetellen en afgeschreven zijn.
Vandaag de dag heb je heel wat kennis en vaardigheden
nodig om mee te kunnen in de maatschappij.

Kansarmoede betekent ook hier maar weer eens achter het net vissen.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten